Senior coördinator subsidies


 

Binnen de Dienst Uitvoering Subsidies aan Instellingen (DUSI), voer jij met jouw afdeling diverse subsidieregelingen en specifieke uitkeringen uit voor het Directoraat Generaal Volksgezondheid (DGV) van het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport (VWS). Je draagt daarmee bij aan een gezond en slim Nederland voor iedereen.

Als coördinator subsidies ben jij een volwaardige gesprekspartner voor de beleidsmakers van de DGV-kolom. Je voert samen met jouw team diverse regelingen uit, zoals de Regeling Bouw en Onder Sportaccommodaties, SPUK Stimulering Sport of de Tegemoetkoming Amateursportorganisaties en Brede SPUK.

Krijg jij energie van een team medewerkers in hun kracht te zetten, ben jij politiek- en omgevingsbewust, hou jij overzicht en pak jij de regie in het subsidietraject van A-Z en heb je ook nog een klantgerichte instelling? Dan is dit de baan voor jou!

Wat ga je doen als Senior coördinator subsidies
“Mijn team enthousiasmeren en motiveren om sportorganisaties en gemeenten zo goed mogelijk te helpen met hun subsidieaanvraag en ervoor te zorgen dat zij op tijd hun geld krijgen. Daar krijg ik als Coördinator subsidies energie van!” - Pieter Jan Halk, senior coördinator subsidies.

Je wordt als Senior coördinator subsidies ingezet op grotere en/of complexere subsidieregelingen. Samen met de beleidsmakers van DGV ontwikkel je nieuwe subsidieregelingen en het bijbehorende instrumentarium. Denk aan het aanvraagportaal, een toetsingskader met doelen en criteria, specifieke formats of een digitaal aanvraagformulier.
Je bent verantwoordelijk voor het hele subsidieaanvraagtraject van A–Z, van voortraject tot en met evaluatie van de uitvoering en voor de coördinatie van de werkzaamheden binnen het team.

Als senior coördinator subsidies sta je er niet alleen voor. Je werkt binnen DUS-I bij afdeling C, welke behoort tot Divisie II. Medewerkers binnen deze afdeling voeren met name regelingen uit voor de directie Sport, maar ook de directies Publieke Gezondheid en de directie Voeding Gezondheidsbescherming en Preventie zijn opdrachtgevers van de afdeling. Zie onze website voor meer uitleg over DUS-I (regelingen). Afhankelijk van de complexiteit en omvang van een regeling stuur je een team van 10-20 medewerkers aan. Dat team bestaat voornamelijk uit subsidiemedewerkers die de verschillende subsidieaanvragen behandelen. Het gaat hier om aanvragen tot subsidie of een specifieke uitkering, maar ook om herzienings- en vaststellingsaanvragen van deze aanvragen. Ook werk je nauw samen met de afdeling interne controle die verantwoordelijk zijn voor een (collegiale) eindcontrole.

Als Senior coördinator subsidies trek je nauw op met het afdelingshoofd, waarbij je wordt ingezet op meerdere regelingen. Het kan zijn dat je primair verantwoordelijk bent voor een of meerdere regelingen (in de rol van 1e uitvoeringscoördinator). Het is echter ook mogelijk dat je als achtervang fungeert voor andere regelingen uit de afdeling (in de rol van 2e uitvoeringscoördinator).

In overleg met het afdelingshoofd bepaal je welke medewerkers betrokken zijn bij de uitvoering van een regeling. Er zal een hoge mate van flexibiliteit en pro activiteit van je worden gevraagd, omdat je aan de hand van de actuele behoefte betrokken wordt bij meerdere regelingen en onderwerpen. Via de website van DUS-I of bijeenkomsten verstrek je informatie over bestaande of nieuwe subsidieregelingen.

Als senior coördinator subsidies werk je indien nodig (mee) aan analyses en evaluaties van de regelingen waarbij je betrokken bent. Je stelt rapporten op en vertaalt daarin uitkomsten van evaluaties en gesignaleerde trends en ontwikkelingen naar verbeteringen van DUS-I werkprocessen en in adviezen voor (toekomstig) beleid. Tot slot kan je ingezet worden op afdelings- of DUS-I brede (inhoudelijke) werkzaamheden ter ondersteuning van het afdelingshoofd en op de begeleiding van collega’s.

Kortom, je bent de senior uitvoeringscoördinator en stelt je ook als zodanig op. Een erg veelzijdige functie met grote maatschappelijke relevantie!

Functie-eisen

  • Je hebt WO/HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt ervaring met het aansturen en coördineren van een team;
  • Je hebt ervaring met het opzetten en instrumenteren van nieuwe subsidieregelingen;
  • Je beschikt over cijfermatig inzicht.

Herken jij jezelf hierin?
Je denkt op inhoudelijk en strategisch niveau mee met beleidsmakers waar je nauw mee samenwerkt. Hierbij zet je jouw kennis van en ervaring met subsidies in. Je stelt daarbij de juiste vragen, speelt in op de behoefte van de opdrachtgever, maar weet ook op correcte wijze tegengas te geven wanneer dat nodig is. Denk hierbij aan onderwerpen die te maken hebben met doelmatigheid, rechtmatigheid, communicatie richting onze aanvragers maar ook planning en capaciteit. Je weet daarbij de aanwezige expertise binnen DUS-I en daarbuiten te benutten. Deze zet je in om een goede uitvoering van diverse regelingen te waarborgen.

Je legt makkelijk contact en weet deze contacten goed te onderhouden. Je krijgt energie van het betrokken zijn bij meerdere regelingen en onderwerpen en vindt het leuk om coachend op te treden richting mede-coördinatoren uit de afdeling. Verder vind je het niet erg om voor een grote groep mensen te staan en houd jij het hoofd koel in tijden van drukte en hectiek.

Na een inwerkperiode ben jij in staat om zelfstandig complexe subsidiewerkzaamheden uit te voeren. Daarnaast kun je gemakkelijk schakelen tussen verschillende thema’s, niveaus en regelingen waarbij je je bewust bent van je omgeving en van je eigen invloed daarop. Je bent adviesvaardig, professioneel en representatief zowel naar aanvragers van subsidies als naar de opdrachtgevers van DUS-I (de beleidsdirecties van de ministeries van het DGV van VWS). Je bent goed in staat om verschillende belangen af te wegen om tot een gedegen advies of besluit te komen. Het werken in teamverband en met strakke deadlines is jou niet vreemd. Je laat zien over analytisch beoordelingsvermogen te beschikken en je kunt je conclusies helder en opbouwend verwoorden, zowel verbaal als schriftelijk.

Je wil onze klantbeloften helpen verwezenlijken: bereikbaar, transparant en betrokken. Je bent een teamspeler die wil bijdragen aan de verdere ontwikkeling van DUS-I.
Herken jij jezelf hierin? Reageer dan op deze vacature! Je bent als nieuwe collega zeer welkom.

Arbeidsvoorwaarden

    Salarisniveau
    schaal 12
    Maandsalaris
    Min €4.214 – Max. €6.227 (bruto)
    Dienstverband
    Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
    Contractduur
    Tijdelijk dienstverband voor de duur van 1 jaar met uitzicht op vast
    Minimaal aantal uren per week
    36
    Maximaal aantal uren per week
    36

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Meer weten over de functie, de uitdagingen en ons team? Dan kan je contact opnemen met Rogier Klappe (afdelingshoofd), op 06-11797571 of mail hem via ra.klappe@minvws.nl;
  • Vind je dit een interessante vacature, maar twijfel je of je geschikt bent? Ook dan vragen we je contact op te nemen met Rogier Klappe. Hij helpt je graag om een beter beeld te vormen van wie we zoeken en of dit bij jou past;
  • Omdat je in deze functie met vertrouwelijke informatie werkt, kunnen we tijdens de sollicitatieprocedure om referenties vragen en heb je om in dienst te treden een Verklaring Omtrent het Gedrag nodig;
  • Om een nog beter (of aanvullend) beeld van jouw ervaring, kennis en competenties te verkrijgen, kan het zijn dat we je openbare informatie op LinkedIn bekijken.

Meer over de functiegroep Senior Medewerker Behandelen en Ontwikkelen

Door het Functiegebouw Rijk worden medewerkers en leidinggevenden geholpen bij het maken van resultaat- en ontwikkelafspraken in functioneringsgesprekken en krijgt men inzicht in de loopbaanmogelijkheden binnen de Rijksoverheid.

Meer informatie op Functiegebouw Rijksoverheid

Meer over jouw toekomstige afdeling

De Dienst Uitvoering Subsidies aan Instellingen (DUS-I) is een expertisecentrum op het gebied van subsidies. We zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van tientallen regelingen van de ministeries van OCW en VWS. Je kan ons vinden op www.dus-i.nl

DUS-I draagt bij aan een gezond en slim Nederland voor iedereen. Dit doen wij door in het sociale domein subsidies te verlenen aan instellingen en incidenteel ook aan burgers. Uit deze missie komen de volgende beloften aan onze klanten voort: bereikbaar, transparant en betrokken. Dat betekent: wij helpen u graag verder, u weet wat wij doen en wij begrijpen voor wie u het doet.

We zijn een wendbare organisatie die snel en slagvaardig handelt. Onze klanten staan centraal. We weten wat er leeft en speelt, en stellen ons handelen daarop in. We zijn ons bewust van onze specifieke expertise. Deze zetten wij in om samen met collega’s van de ministeries regelingen van A tot Z te realiseren, of ze nu eenvoudig of complex zijn. Ook geven we graag inzicht in het effect en het bereik van elke regeling.

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

Bij VWS zetten we ons in voor een gezond, fit en veerkrachtig Nederland. Met en voor iedereen. Wat we doen, doet ertoe en dat voel je. Je werkt samen met betrokken, bevlogen en deskundige mensen met een groot hart voor hun werk. Die elkaar zowel persoonlijke aandacht als professionele ruimte geven. Binnen een deskundige en daadkrachtige organisatie die voortdurend moet vernieuwen en in oplossingen denkt. Altijd vanuit zoveel mogelijk verschillende perspectieven. En in nauwe samenwerking met partners, collega-ministeries, zorgprofessionals en burgers.

Talent als basis, diversiteit als kracht
VWS stimuleert een inclusieve organisatiecultuur, waarin alle medewerkers actief betrokken en opgenomen worden in de groep. Waar medewerkers zichzelf kunnen zijn en zich vrij voelen om hun mening te geven. We zijn ervan overtuigd dat we op ons best zijn als wij een diversiteit aan perspectieven, achtergronden, oriëntaties en kennis in huis hebben. We bevorderen het werken in divers samengestelde teams en inclusieve leiderschapsvaardigheden. Hiermee houden we rekening tijdens de selectieprocedure.
Je komt te werken in een omgeving met een informele prettige werksfeer, waar we hard en serieus samenwerken, topkwaliteit willen leveren, waarin we waarde hechten aan (persoonlijke) ontwikkeling en reflectie, maar waar ook veel wordt gelachen. We vinden het belangrijk dat je de ruimte ervaart in de wijze waarop je je werk uitvoert.

VWS telt ruim 5500 medewerkers. Zij zijn voor een belangrijk deel werkzaam bij agentschappen, raden en inspecties. Op het kerndepartement werken ruim 2000 mensen. Het ministerie is ook verantwoordelijk voor een aantal ZBO’s (zelfstandige bestuursorganen) zoals de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit), het CIZ (Centrum indicatiestelling zorg), het CAK (Centraal Administratie Kantoor) en het Zorginstituut Nederland.


 

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال